Adds by nuffnang

Monday, May 31, 2010

Me on the mission

What mission?Mission berdiet..hehehe..It's time to diet now setelah puas makan macam2 and badan pun bagai dipam-pam..Actuall my berat badan tak turun2 since aku gave birth to Amirul Iddin..sigh..sangat kecewa okeh..Dah try makan macam2 tapi hasilnya tak memberansangkan..nak exercise...aku tak suke peluh2 ni...(sendiri mau ingatla, tak exercise camne nak dapat body kurus kering cam lisa surihani tu!)..
Aku dah penah try Jus Mate , tapi yg turun 1 kg, akupon fed upla..duit melayang, tapi hasil tak de..pastu aku amik Herbalife, yg ni serius sedap diminum..dan berkesan..2 months aku minum shake herbalife ni aku dah boleh turun 5 kg..Tapi yg tak tahan ialah RM yg melayang- layang..Bayangkan satu set herbalife tu (stok untuk 2 minggu aje) harganya RM200++, sebulan kena amik 2 set la, so total sebulan ialah RM500 lebih kurang...fuhh...kalo la gaji aku RM10k...
so after 2 moths, aku decided nak stop...pikir punye pikir..rase macam bodo plak..org lain boleh je turunkan berat badan tanpa perlu buang duit...yg tak bestnye bile dah stop, aku punye selera makan dah tak leh nak kontrol, badan pon naik balik...Hampeh betoll...so sebab tu la aku decided, start pada esok aku nak diet , bukan ape..Hari Raya nanti nak jugak melaram, tak nak le nampak gemuk gedempol..hehehe (Tapi lepas raya sure naik balik kan?)
So my mission officially start tommorow, food intake within 1500 kalori per day..boleh ke?Insyaallah..aku dah tak larat nak tengok diri sendiri gemok ni..

P/S:Second thought, orang cakap kalau nak kurus beranak sorang lagi, memang ada kebenarannya..sebab bile breast feed boleh membantu menurunkan berat badan..tapi persoalannya mampukah aku?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails