Adds by nuffnang

Tuesday, March 3, 2015

Alfatihah

Started of this week with sad news. Our dear friend, which was our neighbour and husband's colleague passed away yesterday morning due to multiple illness n kidney failure.Terkejut jugak. Macam terbayang2 lagi arwah. Last jumpa arwah masa first day CNY tu. Tersengih2 arwah masa terserempak ngan kami. I joked to my husband, wah2 kemain arwah ye, bertopi barrel bagai ..Didn't knew that it was my last time seeing him..On the same day masa kitaorg tereserempak tu jugak he was admiited to IJN.My husband sempatlah beberapa kali pegi melawat dia.And akhirnya setelah lebih seminggu he was in comma, dia akhirnya kembali padaNya.
Arwah was soooo kind to us.Arwah jugak yg merecommed kan rumah yg sekarang ni kitaorg duduk.Selalu pinjamkan tempat parking kete.Selalu belanja husband makan.Arwah kalau jumpa ngan anak bongsu aku, kemain dia eksaited...comel n putih katanya..hahaha...padahal anak dia lagi laa putih melepak. Banyak jugak benda yg arwah selalu tolong kitaorg sekeluarga.Tak terbalas dah.Hanya Allah sahaja yg mampu membalasnya. Bulan lepas kalau tak silap, aku ada bekal husband pegi keje cekodok pisang.Since tempat duduk arwah depan my husband, so dia offer lah arwah rasa cekodok pisang tu.Citer laki aku, kemain dia suka makan cekodok tu.sedap katanya.siap mintak resepi nak suruh bini dia masak .tergelak aku bile dengar citer laki aku.apa yg sedap sgt cekodok tu aku pon tak tau la.yg pasti resepi aku biasa2 aje.Niat aku , bile dia dah keluar hospital aku nak buatkan dia cekodok pisang tu.Tapi nampknya tak kesampaian...
Sedih jugak, anak2 arwah kawan2 anak2 aku masa kat taska dulu.Baya2 anak2 aku jugak. Ank yg sulung perempuan.muka sebijik macam arwah.eh, teringat pulak aku..org cakap, kalau anak sulung yg opposite ngan kite, means macam arwah tu anak sulung dia perempuan kan, muka pulak sebijik macam bapak dia, means muka ikut muka kita, nanti kite ngan spouse akan cerai mati...kebetulannn..betul atau tidak wallahu alam...
And that reminds me, mati itu pasti..bila sudah tiba masanya, kita pasti akan di jemput.life is too short. Be thankful for what you have now & appreciate people surrounding you.
Al fatihah.
#uncle bob dalam kenangan


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails