Adds by nuffnang

Friday, May 1, 2015

Pertanyaan

uishhh bestnya org yg bekerja, cuti lama u olsss...dulu time bekerja, kerja aku asek kire public holiday je.pastu kalau dapat yg cuti lama2 mcm ni gumbiranya hati rasa cam nak lompat bintang aje..hahaha..by the way selamat hari pekerja pada u olls yg bekerja..patut nya kena buat cuti khas seminggu untuk para pekerja kan?barulah syiokkkkk...hahaha..sehari tak cukup..iolls pon nak demand jugak mintak hari surirumah la (mcmkan boleh cuti hahaha)..korang gi mana cuti2 panjang cenggini.ramai yg balik kampung semstinya..dengar kabar LPT sesak jem semua..uishhh...rindu nak balik kampung jugakkkkk
Ni gigih tulis blog alang2 dah depan pc kan, nak citer pasal abang.nantikan aku lupe, baik terus log in blog..
si abang ni makin besar makin banyak soklan.kadang pening aku nak jawab.selalunya dia akan tanya makna perkataan.yg si mak dia ni pon bm x berapa nak pandai..kadang dia tanya makna perkataan melayu, kadang aku tgh blur tak leh nak pikir maksud dia n tak tahu nak explain cemane..ye lah most of the time dia akan tanya dalam kete waktu balik sekolah mas tu tgh drive...mane nak pikir mane nak drive..so kadang dia tanya perkataan melayu tu aku jawab in english.pastu dia tanya balik yg perkataan aku sebut in english, aku balas balik maknanya dalam bahas melayu.begitulah ulang2 yg tu je hahahaha...last2 sekali dua2 tensen..pastu tadi dia tanya apa maksud huru-hara..ni pon aku tak tau nak explain cemana.yg terlintas dalam otak aku translate in english je = chaos.hahaha...pastu aku buat action terkinja2 geleng kepala kibas2 rambut tangan gerak2...hahahaha...*bengong* nak menggambarkan keadaan huru-hara tu...pastu dia terus angguk cakap ok.hahahahaha...
kesian mak dia, lagi kesian anak dia dapat mak camtu..hahahaha

Ni aku nak tanya, spm bm ko pass ke idokkkkkk??HAHAHA

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails