Adds by nuffnang

Friday, October 11, 2013

Persiapan bersalin part2

For Mama:
Tak banyak pon yg dibeli, ni jerr...


Socks (beli cap giant je baru rm1 sepasang hahaha), nursing bra kena beli, mternity pad, aku prefer pakai maternity pad during confinement, biasa beli brand pureen, ari tu time nak beli pureen takde, belasah je intimate pon,breast pad pon memang kena ada.New additional, tu haa, breast relief thermo pad..baru terpikir nak beli this time..sebabnya aku jenis2,3 ari pas bersalin memang dah kena bengkak susu..sakit yg amat ye..seingat aku, bersalin yg lepas aku lagi ingat n terasa sakit bengkak susu dari sakit lepas opret...dulu2 tuam ngan towel panas je..pasni kite cuba guna thermo pad ni pulak ok ke tak..nanti aku review ye..


Ubat2..NR phytonatal wajib beli, sebab i is sembelit time pantang, based on last experienced phyto natal ni sangat berkesan n membantu..Tablet Haruan beli sebab aku tak sanggup nak telan pati ikan haruan or air busuk longkang air gamat itttewww...

ooohhh, aku memang jenis tak pakai segala mak nenek param pilis ni, rimas n rasa tak selesa bila ianya kering n jatuh terabur.minyak tyt tu beli cadang nak sapu2 kat kaki..aku main beli je, ntah ok ke tak..kalu tak ok, pakai je minyak panas nak urut kaki..yg lagi 2 kotak tu beli ambik syarat je, losyen panas (mcmkan boleh kurus) hahaha, tak pe janji ado..

Lain2 takde, aku memang tak makan jamu, rempah herba mandian tu since aku tak buat dari first bersalin so aku malas nak beli..cuma masa bersalin Icha aku makan suplemen shaklee..cadangnya nak beli jugak satu set sume tu, tapi tunggu gaji oct ni..tak pe lambat sikit, aku makan suplemen tu pon after dah abis ubat doktor bagi..errrr, ada tak org makan pati prun inner shine waktu pantang, sebab aku rasa mcm nak makan tu ler..sebabnya kan ke pati tu kaya ngan vit c katanya..bersalin opret kan kena makan vit c byk2, vit c agen penyembuh luka..agak2 boleh ke?prun pon elok utk proses pembuangan..


Ha ni pulak my new breast pump...Dolu pakai avent manual, pon ok..tapi kannnn...gerammmnyaaaalahhhh, somi den bole plak pegi buang breatpump tu.huh!terpaksa beli baru...ahaksss..padahal memang suke beli kan?breast pump memang aku kena ada, wajib ada, sebab aku tend to kena luka kat nipple, so breast pump memang amat diperlukan..why pilih this brand?huh lama jugak aku pikir nak beli breatpump apa.considering faktor kewangan jugak.pikir punye pikir, survey punye survey, mcm2 brand yg aku nak beli..medela manual lah, spectra 3 lah, spectra dew lah, autumnz lah, modu lah, nuk lah, rumble tuff lah...lasttttt sekali aku decided to buy brand Unimom Allergo.Sebab?within budget not too expensive la, around 350++ je,boleh pakai letrik, boleh pakai rechargeable battery jugak n boleh convert to manual pump.Based on review baca kat intenet, ramai jugak yg puas ati..so lets try la..nanti ok ke tidok, aku review kat blog ye..

Countdown:8 days to go



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails