Adds by nuffnang

Wednesday, July 16, 2014

Vitamin C untuk kanak-kanak

Aku memang dah start bagi vit c untuk kids since they were 2 yr old. Konon2 nak ada supplement lah for them.Bagi yg jenis tablet tu.senang.kalu nak harap bagi scott emulsion ke or anything yg jenis liquid, memang harapan lah.2,3 hari je rajin selebihnya jadi tukun kat fridge.So bg yg tablet je senanng n since yg perisa oren my picky eater boleh telan.So dah bertahun consumed vit c yg champs tu.Ni aku masa kecik2 pon my father selalu belikan.sampai ke tua ni kekadang tu curik makan yg anak punye.hehehe.Oh anak2 aku makan sekali telan 3, 4 bijik okeh.since ianya murah, kekadang tu kalu promo kat guardian boleh dapat 29.90 2 bottles, so aku tak kesah sgt banyak mane diaorg nak telan.Tapi seriously, sepanjang diaorg consumed vit c champs ni, aku tak nampak apa2 kesan pon.
Until one day, masa pegi guardian, nak beli vit c champs lah, sebab dah kehabisan kat rumah, masa tengah carik2 tu, tetiba SA dia  cakap, why not you give this brand a try.She said, ramai parents bagi feedback yg anak mereka after consumed this, dah berkurang selsema.Bila SA tu cakap mcm tu, aku macam...DANGGGGG!!!yeah rite, baru teringat, motip utama bagi vit c kat anak2 sebab nak hilangkan selesema la especially for si kakak, yg memanjang je berhingus.Pastu dah tau tak berkesan tapi still continue jugak bagi makan sebab anak2 suke.tu je sebab dia...Oklah, marilah kita cuba.Beli dulu sebotol.Harga agak mahal.RM29.90 sebotol ada 30 bijik.Aku try sebotol jek for the kids, and I would say , dgn izin Allah jugak, si Kakak dah tak selsema...almost tak de langsung hingus dia..sampai la sekarang still continue consumed this vit c, no more champs dah..
Pastu,value addedd, yg ni aku sebenarnya x perasan, tapi my sis yg perasan, by consumed this, membuatkan the kids berselera makan...hoihhhh...makan kemain berselera n bertambah..sampaikan si abang n kakak dua2 dah gendut perut..acaner tu?hahaha
Ini lah dia bitamin ajaib itu..
image from google
So korang, if ada anak2 yg susah makan + asek selesema je, bolehla give it a try.manelah tau berkesan utk anak2 korang jugak.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails