Adds by nuffnang

Wednesday, November 12, 2014

Please silent your phone

Dah lama nak tulis pasal ni..tapi dok berkira2..kang tulis org ingat aku bajet bagus pulakkan..tapi...argghhhh..tak kira nak tulis jugak..sebab aku tengok mende ni semakin menjadi2 pulak sekarang ni..
aku solat kat surau opis ni..kekadang tu sempat jemaah asar jugak..time kat surau ni aku perati, 80% yg datang solat mesti bawak phone...tidakla aku nak cakap aku ni baik sangat sebab tak bawak phone..tapi, nak pegi surau kot..tinggal la dulu phone tu kan...
kekadang in between nak tunggu asar, diaorg akan bukak phone..mostly akan belek fb or instagram..tu tak berapa nak kesah sangat..yg kesahnya bile ada yg tak reti bahasa, dok dalam surau pon, and ada yg tengah bersolat, still nak bukak video n pasang kuat2...gerammmm je aku tengok..rasa cam nak gi tunjal kepala...biadap ok..ni dalam surau..tempat org beribadat..nak kata budak lagi tapi dah tua bangka semua dah mak budak..pastu satu lagi, yg jenis tak reti nak silent phone bile masuk surau/masjid..dah tak pasal2 ko dah ganggu kekhusyukan org bersolat tak pasal2 dengar lagu ringtone kau yg kemain panjang berjela,...pastu ngan tak bersalahnya ko angkat n bercakap phone kuat2 pulak...haihhhh...
Apa kata tinggalkan sekejap hal dunia ketika berada di rumah Allah, nilah akibatnya bile segala tok nenek gadget dah mengambil alih kehidupan kita..
aku selalu makesure somi kalu gi surau tak bawak segala henpon dia or pesan kat dia kalau bawak tinggalkan kat dalam motor,
Like I said earlier, bukanlah bajet bagus or nak feeling ustajah sangat, tapi seriously tak suka ngan situasi tersebut..sekadar memperingati..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails