Adds by nuffnang

Thursday, January 29, 2015

how to cook nasi lemak for the dummy

Read the title.for those yg dah terel masak nasik lemak pejam mata pon bole masak boleh skip.hehehe.ni utk hadik2 yg baru nk belajar masak nasi lemak or utk sesape yg ada permasalahan sama ngan aku je,so sape yg pesen masalah yg sama ngan aku ni ha..ni aku bg solution.waaaaa konpiden je ye mcm kan ramai sgt yg x reti masak nasi lemak mcm ko...hahaha...tapi aku rasa yg baca blog ni seme otai2 masak nasi lemak semuanya...aku ni masalah aku satu je,aku x reti masak nasik yg bewarna.sbb aku sukat air guna jari.hahaha...ye aku old skool like that..so kalu dah masuk santan tu susah pulak aku nak sukat.selalunya nasik aku akan terlembik....huwaaaaa...x feel betul mkn nasik lemak lembik...jadi,hari tu aku terbaca review ramai2 blogger pasal santan serbuk snp ni..ko x perlu bancuh siap2..eh ni dah ckp bagus...mehla kita try masak guna santan ni..

 Basuh beras n bubuh air cam bese
Pastu tuangkan sepeket santan.sepeket ni aky msk utk 2.5 pot beras
Kacau2 sampai santan x ketul2
masukkan aksesori nasik lemak n garam.masakle cam bese

Tadaaaaaa...no more nasik lemak lembik..

Selamat mencuba!

1 comment:

azhariahzuber said...

Nak try. Aku pun manjang nasi lemak mesti lembik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails