Adds by nuffnang

Wednesday, October 19, 2011

Tak de kimia

Masa sebelum aku ditukarkan ke post sekarang, eh silap, post tetap sama yg berubah adalah job scope..I was happy dengan job scope ketika itu, just me with my job..no staff..takde perkara2 yg memeningkan kepala, sekali-kala tu adala perkara yg tak puas ati ngan boss..tapi semua tu tak jadi kudis pon kat aku..Tapi masuk je keje after my maternity leave, boss tukarkan job scope aku, so sekarang I'm in charge of operation team...dari lone ranger, dah ada anak buah 7 org, some of them adalah lebih tua dari aku + sorang OKU yg bermasalah..tapi part ni aku OK lagi, coz I get used to have staffs before.Tang keje baru yg aku tak berapa nak tahu pon, aku boleh accept lagi sebab aku boleh belajar slow2..Tapi ada satu perkara yg aku susah nak terima..Bila aku incharge kat Operation Team ni, aku kena partner ngan sorang mamat veteran ni..dia jaga team dia, aku jaga team akula..tapi mostly banyak benda yg kitaorg kena work on together n share..
Tapi ngan mamat veteran ni, memang aku tak boleh..memang dari dulu first aku masuk kat department ni sampai la sekarang, memang aku ngan mamat veteran ni memang langsung 'tak de kimia'.Even sekarangpon kalo kena buat keje sama2 asek la ada miscommunication..
Aku tak rasa aku yg problem sebab aku ngan org lain ok je..tapi mamat veteran ni punya perangai memang diakui oleh org lain, sebab diaorg dah terkena + diaorg ni jenis sabar sikit kot..aku ni jenis yg kurang sabar n cepat panas..ehhehe
ok back to mamat veteran ni punya perangai...dia ni jenis kedekut ilmu sikit..kalo dia buat apa mesti nak bolot dia sorang je, benda yg sepatutnya kena share (yelah kitaorng ni satu team, so sharing is caring tu memang sepatutnya wajibla) dia tak share, kept it to himself aje..keje yg sepatutnya dibuat sama, dia pulun buat dulu hantar laju2 kat boss, kekonon dia je yg buat keje..asek berebut je ngan aku..kalo bab nak diskuss ngan aku kemain berat mulut dia nak cakap ngan aku (heheh, part ni aku pon sama..dah dia yg start dulu macam tu kennnn, harusla mak membalasnya)sampai org yg dah takde kaitan plak menjadi mangsa..TAPI..tapi ye tuan2 dan puan2...ce kalo part keje yg dia tak tahu buat..si mamat veteran ni dok diam2 je..tunggula sampai aku buat dulu, pastu keje dia nak mengopy paste aje..ohhhhooo..sekali dua aku sabar lagi ye, lama2 aku dah tak sabo..sorry lah yek...ni lah dia kisah si mamat veteran yg suka take everything for his personal glory,bukan aku yg cakap tapi my boss penah sound dia cam tu, tu pon tak reti2 lagi...owhh, one more thing yg aku perasan, kalo aku ada kuarkan email (pasal kejela) n he has to kuarkan the same email gak keesokan harinya, mesti ayat dia dah bertukar dari ayat dia yg sebelum2 ni..copy paste ayat2 aku..heran gak aku..bahasa inggeris mak bukannya canggih bebenor...T_________T
Eh, lambat lagi ke mamat veteran ni nak pencen ye?susah betol nak keje sama2 kalo dah spesis yg takde kimia n tak kan ada kimia ngan kita ni..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails