Adds by nuffnang

Friday, May 4, 2012

Udang Ketok

I is penggemar udang yg tegar, dari udang yg kecik tu sampai ke Lobster..Balik kampung bebaru ni, ada kawan kat kampung bagi sebesen udang ni..I was like, eeeeee, udang apa ni ni...peliknya, first time jumpa nih...

Aku kalo jenis yg pelik2 ni, jawabnya aku tak makan ler..Tapi, kawan aku bagitahu udang ketok ni adalah ubat kepada asma/lelah...nak dapat udang ni memang susah..nak tak nak memang kena cuba makan jugak ler, kebetulan masa tu memang ada asma sesikit...rasa, okla, macam ketam..tapi rasanya kalo saja2 nak makan tu memang tak ler... and yes, aku rasa memang ada berkurang sikit asma aku tu(dgn izin Allah)..Korang penah makan tak ini udang?

2 comments:

wiwin samsudin said...

Undang ni sedap. rasa maam isi ketam. nak makan ada cara. sedap if masak kari yang pekat :)

ada said...

hari ni masak udang ketok ni.nk gugel dari resepi jumpe blog sis.udang ni memang best klu pandai masak.I masak lemak cili api tadi tp air udang turun byk sangat santan dah tak terasa ape dah.huhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails