Adds by nuffnang

Monday, October 15, 2012

Musim Hujan

It is time of the year again.Musim Tengkujuh.Kalau dulu masa kat kampung aku sangat suka musim hujan n banjir ni.Boleh berselimut dari pagi ke malam.Boleh mandi 3 hari sekali.Boleh main air bah.Boleh dengar suara katak yg bersahut-sahutan panggil hujan.Rindu pada masa itu.Tapi kalau sekarang, I is dont very like musim hujan nih....huwaaaaaa...bikin gue tensen aje...asal petang aje hujan..Aku kan balik keje merempit, if hujan, harus tunggu hujan reda sket baru boleh balik.Ambik anak2 pon lambat (OT bulan ni bertambah, jawabnya bulan depan sediakan RM lebih2 untuk bayar Taska).Dan yg paling tidak disukai bila musim hujan ialah kain baju dijemuran yg tidak kering.Pagi tinggal nak pegi keje lembap2, balik keje terus basah kuyup.Tiap pagi berharap moga hari ni ada matahari, kering lah kain baju aku..Maklum sajalah rumah di kayangan ni, balkoni pon tak de, jemurkain baju kat luar koridor je..Kalau korang nak datang rumah aku, nak cari rumah aku yg mana satu tak susah, yg ada penyidai kain kat luar tu rumah aku ler tu...kitaorg je yg letak penyidai kain kat luar, org lain tah cemanala diaorg jemur ...haihh..kain baju bilela nak kering...tahun depan mesti beli dryer machine tu.mesti.wajib.on top of the list!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails