Adds by nuffnang

Thursday, August 21, 2014

Makan2 di bulan raya

Raya kan sebulan.So makan2 raya jugak haruslah sebulan.Aku dulu masa dok di kampung halaman tak penah tahu makna beraya selama sebulan open house ke apa..bila sampai kl, baru aku tau..org kl rupe2nye beraya sebulan..maka sebulan jugak ko akan berfiesta makanan.
Bulan raya dan makanan, berpisah tiada.

2 minggu lepas aku adala buat makan2 sikit..untuk kawan2 sekolah yg dah lama tak ketemu..menunya nasik ayam..konpiden jek masak nasik ayam kan..too bad nasik ayam kak mon tak menjadik!hahaha...tak biasa masak byk2 ni tetiba ari tu masak sampai 10 pot terus...hambikkk...nasik tu ntah kenapa 95% masak, lagi 5% dia ada rasa mentah2..dah 3,4 kali jugak aku tambah air tapi nasik tu dok cenggitu jugak...tak konpiden aku nak bagi orang makan...panik aku, nasik buat hal..tetamu jemputan dah nak sampai..kelam kabut pi orde nasik goreng cina kat mamak bawah (dah le x sedap)...pastu suh somi gi beli nasik beriani kat kedai...hahaha..jadi itulah dia, kepada kengkawan yg berasa pelik kenapa nasik ayam aku kaler oren tapi tak berani nak tanya...itulah dia jawapan kepada persoalan anda..


menu nasik hayam ku...
member aku bawak fruit cocktail...thorrrbaekkkkkk...

member2 sekolah..some of them ada yg x penah jumpa since spm 1998.left to right.Zt, Pidah, maa, tuan tanah & nuru.

minggu berikutnya kat rumah maa pulok..makanan sume best2 pandai betul kawan aku ni masak...
tudung kuning tu namanya raisah...pon dah lama bebenorr tak jumpe..

Semalam pulok makan2 untuk divisyen finance...
kemain kak mon melantak sampai tak sado perut dah buncit macam ngandung 5 bulan...huhuhu

percayalah..ni semua selamat masuk dalam perut aku semalam..laksa sedap sgt sampai bertambah.nasik dagagng lagi, kuih muih last sekali cendol...
 Tak cukup kat divisyen sendiri, pegi beraya kat divisyen org lain walaupon tak dijemput...hahaha..
maka melantaklah lagi...
nasik minyak wif ayam masak merah sedap..apam balik n sate..apam balik tersedap camne ntah..lain dari yg lain sebab dalam tu dia letak nestum...
 Tak cukup lagi dah melantak banyak, ngan tak malunya kak mon gi tapau walaupon kat divisyen orang hahaha...eh bukan aku sorang yg tapau tau, ramai lagi...makanan banyak sgt lebih, dari membazir baik tapau..jimat tenaga kak mon tak payah masak semalam..

tapau sate, apam balik, nasik minyak, laksa...hambekkkk...siap boleh buat open house kat rumah sendiri pulak..hahaha
 LAST SEKALI....
gambo raya bersama team-mate...yg kecik tudung biru tu lah boss ai..







No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails