Adds by nuffnang

Monday, August 18, 2014

Masak tempoyak

Aku suka makan lauk tempoyak.Tapi kalo sebut lauk tempoyak mesti sinonim ngan ikan patin.Aku tidok le makan ikan patin niiii...balik dr kg ari tukan, MIL bagi tempoyak banyak le jugak...so mari kite cuba buat masak tempoyak..debor2 kak mon nak masak ni..fisrt time buat nih..jgnlah tak jadi..so aku bagitahu somi, aku nak buat udang masak tempoyak..somi ku keheranan kerana katanya sambil mentertawakan aku, mana ada org buat udang sambal tempoyak..eh, eh..gelakkan ai ye..tak caye meh ahkak gugle..sekali gugle udang masak tempoyak berderat kuor resepi..maknanya masakan udang masak tempoyak tu memang wujudlah ye..haaaa...terdiam somiku 60 saat sebab tak berapa nak percaya lagi kewujudan masakan udang masak tempoyak ni..
maka masak-memasaklah kita udang masak tempoyak ni..resepi aku tak guna santan pon, ala2 macam masak pindang cuma tambah tempoyak aje..nasib menjadi..fuhhhh...tapi malangnya aku hanya mampu makan sekor je udang..makan sekor tu pon kemain eczema menjadi2..maka selebihnya terpaksa lakiku abiskan..anak2 tak makan sebab kuah tu terpedas lah pulok..sorry kiddos, mama ni kalo masak asek terlupa je, asekla terlebih cabai, ikut sedap tekak aku je..kadang2 tu diaorg makan jugok pedas2 pon..hehehe..
my udang masak tempoyak

1 comment:

Kniedaz said...

saya tak makan tempoyak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails