Adds by nuffnang

Wednesday, April 8, 2015

cerita-ceriti GST

dulu aku tak penah ambik tau pasal GST..tapi nasib baik ada kawan2 dalam grup wasap yg sudi bg pencerahan, kalau x sampai sekarang la aku buta gst.SEmenjak gst ni, adala terasa sikit2 bahang dia..sebab aku belum gi soping barang lagi, dah soping sikit before gst ari tu..tapi even before gst pon kedai dah start naik harga..tapi tulakan terpikir macam mana la org yg lagi susah dari kita, aku yg tak kaya ni pon dah rasa semput, apatah lagi ngan mereka yg lg susah dari aku...nak2 lagi yg hidup kat kl ni...struggle betul nak survive..
semalam pegi beli sayur sikit kat kedai runcit cina area rumah aku ni..beli sekali santan peket..sebab dah selalu beli so aku dah hapal harga.semalam tgk dia dah letak harga baru, naik seposen..aku cek dua tiga barang lain, pon naik seposen.pas bayar aku mintak resit.pas dia bagi resit, aku dgr dia merungut cam marah pulak sbb aku mintak resit.aku check resit memang dia ada caj gst...pandai betul ye, ko dah naikkan harga, pastu ko caj gst lagi.memang dasaaarrrrr...aku syak ni mesti dai tak berdaftar ngan gst, tapi sibuk nak caj gst jugak.
semalam pegi pos barang kat giant kinrara, balik bellikan cheesy wedges untuk anak2, upah teman mama pegi pos barang.katanya takde caj gst.Tapi bila bukak kotak cheesy wedges tu, alahaiiiii...ciput nau nau...berapa ketul je wedgesnya....bijok bijokkk...
paling terasa bile beli top up...beli RM 10, tambah lagi 0.60 sen...huhu..ari tu gi beli top up, bwk ngam2 rm10, lupe pulak ada gst...walaupon dah dibagi free sms, tapi tak sama rasanya ngan nilai 0.60 sen hahahaha..
Susu diaper semua dah konpem2 naikkan?hmmmm....

1 comment:

Kniedaz said...

hmm...gitu la gamaknya sekarang ni kan...diorang caj GST pastu harga barang diorang naikkan pulak so dalam tak sedar kita kena dua kali caj sebenarnya...ramai yg amik kesempatan..saya pun tak faham huhu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails