Adds by nuffnang

Friday, April 3, 2015

Diet hoiii

Adehh...nak kena start diet balik ni, body dah macam almari bergerak ni, igtkan dok rumah, banyak buat keje rumah, boleh kurus, rupenya nan hadoooo....susah ok nak berdiet tambah lagi kalau ko dah full time chef kat rumah..igtkan start april ni sempena bulan gst nak start diet, tapi tadi dah termakan eskrem mekdi camner?? takpe, takpe aku tak makan abis sebekas pon...suku je,kirenya tak terbatal lah diet aku...
Dalam sepanjang sejarah aku berdiet, tahun lepas was a major success...hihihi...tahun lepas pas pantang begitu determined nak kurus..begitu berdisiplin..sampai kan boleh turun berat yg paling byk..tapi sumenya musnah selepas raya..cissss...hilang semua determination...syaitonnnnn menghasut supaya makannn...makannn...makannn...now syaitonnnn dah tepuk tangan...pfftttt..
Ok, so now ada rase insap sikit, harap2 boleh istiqomah..How I managed turun banyak kilos tahun lepas? Actually lepas beranak, awal masuk keje on Jan 2014 sampai July 2014 - aku turun almost 15kilos...aku tak bersenam ye...ahkak tak suka peluh2..aku just diet kalori..means makan ikut kalori yg diperlukan utk tubuh...so aku install le apps myfitnesspal kat henpon..so ari2 aku kira kalori kat situ..pastu minum air masak byk2..banyak means ikut keperluan body ko..macam aku kena minum 3 liter perday..memang rajin sgt le dulu ulang alik ke pantry angkut air, pastu keje ulang2 alik toilet...tapi bagus, dia detox sekali tu..pastu the only senaman yg aku buat ialah squat..memang buat secara konsisten...dululah..now kalau buat balik memang semput kak jah..max aku buat 100x je daily...pastu dulu ada opismate yg sama berdiet, so keje tiap ari sembang pasal diet je...at least boleh membakari semangat, diet jadi mudah sikit kalau ada diet buddy ni, takleh ko sorang2 je dalam perjuangan menguruskan body,hihihi...tapi dia pon sama, pas raya kelaut jugak diet dia...hahahaha

So utk membakar semngat untuk kembali berdiet meh kite throwback makanan diet aku dulu.Gigih aku snap gambo...







No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails