Adds by nuffnang

Friday, November 27, 2015

it was confirmed dengue

Salam Jumaat everyone!

Amboi kemain lama ambik masa nak sambung cerita.
Dipendekkan cerita (kena pendek nanti kang byk part kena buat hihi), doctor klinik tu cakap aku confirmed denggi.Aku yg rilek je mula, tetiba terpanik sebab tgk muka doctor tu yg cemas.Kata doctor tu, puan, platelet rendah sangat ni, puan kena pegi hospital ye..sekali pakej ngan mimik muka cemas..manala ahkak tak panic..cepat2 talipon somi suruh balik sebab kena pegi hospital. tadi sebelum pegi klinik elok je aku rasa, dan2 bila doctor tu cakap kena denggi, tiba2 rasa lemah tidak bermaya hahaha...so petang tu masuk la hospital.eh,tapi on d way gi spital sempat lagi gi cod barang customer.gigih ahkak meniaga.admitted kat ward pon dah lewat ptg dalam pkl 6 lebih.actually, pegi pukul 3, tapi katil penuh,staff nurse suruh balik dulu..so we all balik la igtkan malam baru masuk.sekali sampai je rumah, nurse call cakap katil dah ready n suruh datang sekarang..cehhhh..
dok dalam spital 2 ari je, masuk air byk botol gak, dalam 10 kot.tghri sabtu somi datang bawak sup ketam, so mkn isi ketam sket n hirup sup first round.magrib tu adik n sister datang bawak lagi sup ketam...hirup lagiii....so tghri ahad tu, blood test terus platelet naik..platelet naik dah lebih sikit dari piawaian aku mintak chow..maghrib ahad tu dah boleh balik rumah...legaaaa...oh yg petang jumaat masuk mula2 masuk tu kemain drama air mata, hoihhh tak penah berenggang ngan sikecik kerinting kesayangan tu selama 2 tahun, tetiba hari tu nak kena tinggal dia, mak dia yg lebih2..anak aku rilek je, x de perasaan..hahaha

so begitulah sedikit pengalaman kena denggi.yg kelakarnya, aku dah rasa macam kena denggi, tapi malas nak pegi klinik sebab demam n sakit badan tu 2 hari je..pastu dah ilang..dalam pd 'berdenggi' tu sempat lagi pegi jalan sana-sini, hihi. Tapi syukur Alhamdullillah, aku kena denggi type1 je, and aku yg kena bukan anak2..alhamdullillah, now dah 100% pulih..cuma hb aku je yg x naik2..dok rendah x capai standard pon..post denggi, tangan n kaki macam hitam kena sunburn gitu, ambik masa seminggu gak nak back to kulit normal...


1 comment:

Unknown said...

Strange "water hack" burns 2lbs overnight

More than 160 thousand men and women are losing weight with a simple and secret "liquid hack" to drop 2 lbs every night in their sleep.

It is proven and it works with everybody.

You can do it yourself by following these easy steps:

1) Grab a clear glass and fill it with water half full

2) And now do this crazy hack

you'll become 2 lbs thinner in the morning!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails