Adds by nuffnang

Friday, November 18, 2011

Tips untuk hilangkan eczema..

Eczema is a common deases among us..Me & my son got eczema..eczema tu nama moden la, kalo org kampung panggil kurap je..hehehe..Aku since kecik memang penghidap eczema ni, last time kena past 3 years kalo tak silap..rasanya dah satu badan penah kena hinggap eczema ni, kaki tangan,muka, badan..semuanya lah..memang seksa time ada eczema ni..nak makan kena berjaga2..silap makan gatal, pastu tak sah kalo tak garu, bile garu berdarah plak..dolu2 aku hanya pemakan sayur shj..ikan ayam, daging, telur bagai semua kena banned.Bukan setakat makanan, sabun basuh pon aku allergic...ubat tok sah cakapla, dah macam2 jenis ubat, macam2 jenis klinik dah cuba..hilang pastu naik balik.Bile dah ada anak, eczema turun kat anak pulak..luckily, eczema anak aku kejap je,masa dia umor 2++ dah hilang sampai sekarang, hopefully foreverlah kan..
Dalam banyak2 ubat yg ada sekarang, ni yg the most effective..Mula2 dicadangkan oleh one of my friend..pastu masa aku pegi bawak anak aku kat satu klinik pakar kulit kat Terengganu, doktor bagi krim ni dgn satu lagi krim lain..pakai for two weeks, eczema dah totally gone..
Pernah dengar Aquos cream tak..ni la yg aku guna for my son..pakai as lotion, or seperti yg dicadangkan doktor tu, use it as sabun masa mandi..tak susah nak cari ..pegi klinik mintak je dengan doktor..yg ada medical benefit lagi jimatkannn...
Pada sapa2 yg belum cuba, silalah cuba!

3 comments:

zaty luvlianncez said...

nice tips ! tengs yup !

=)

Jum hayati di sini (^o^)
bila izrail datang memanggil

Adaa said...

nice info. Anak sedara saya pon kene eczema teruk smp tiap2 bulan bwk gi mandi pantai nk matikan kuman..last2 maknye bg vitamin je, n dah lawa kulitnye skang, sorang girl n sorang boy :)

http://adaa-inspiration.com/2012/03/27/eczema-vitamin-apa-yang-sesuai/

Anonymous said...

vit ape tu?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails