Adds by nuffnang

Monday, September 23, 2013

Dugaan kecil saja ni...

Ari Jumaat tu balik dari keje lambat sikit..dah lepas maghrib baru balik..masa somi sampai..aku terhidu2 bau hangit kat moto (yes aku still gi keje naik moto walaupon dah masuk 8 bln 1/2 dah ni, I know not good tapi aku malas nak naik lrt, kalu naik kete kang tiap2 ari sampai opis 10 pg, balik rumah sampai 10 mlm)..Tanya kat somi apa benda bau hangit ni, katanya ntah apa benda kat dlm seat motor tu yg terbako..aku dah tak sedap ati, tanya lagi, ni ok ke tak nak naik moto ni...dia cakap ok, aku tau dia pon tak konpiden, memandangkan dah gelap, n nak balik cepat ambik anak2 kat taska lagi, aku naik je, tak tanya banyak dah..
Dah jalan half way lah kiranya, sampai kat atas highway Mex tu, ni betul2 kat tengah highway, atas fly over plak tu, lagi 800 meter ke bangunan Nirvana tu, tiba2 motor terhenjut2..cam naik kude..pastu terus mampus, n terberentilah kat tengah2 highway langsung tak mau gerak dah..nasib baik dah memang sedia dok kat lane kiri..haihhhhh..garu kepala lah kiteorg..tak penah lagi moto buat hal tengah2 highway camni..pagi tu , kemain lagi somi dok puji2 moto ni tak penah lagi buat hal walaupon dah dekat 3 tahun pakai...pffftttttt...sekali petang tu dia dah tunjuk belang...
Takpe2 meh kita bersabor, n duduklah kiteorg bertenggek kat tepi highway tu sementara tunggu adik aku datang nak amik aku n towing truck nak usung motor tu ke workshop...ada lah dalam setengah jam melangut kat tepi highway tu.. kekadang aku bangun berdiri, saja nak menunjuk perut boyot nak tengok ada ke org nak berenti..tapi nan-ado okey...people are being so ignorant these days..tapi tak salahkan diaorg la, kalu aku pon mungkin macam tu jugak..hanya mampu pandang n cakap kesian dalam ati je..tapi tak paham la, yg aku perasan ada kat 5 buah penunggang moto kot, bawak kemain ketepi, n laju pulak tu, sipi je nak kena kiteorng..padahal dah letak kon, yg dari jauh nampak...isk...isk..isk..
Balik rumah, terkandas lagi, terkandas kat rumah adik aku..kunci rumah aku tertinggal kat rumah, yg somi punye dia tertinggal kat moto, moto dah ada kat workshop, nak pegi balik ambik, workshop dah tutup...merasalah macam org tak berumah n menumpang rumah org semalaman, nasib baik kat rumah adik sendiri...

sambil melangut tepi highway..
kuda itam belaan somi yg tersadai tepi highway..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails