Adds by nuffnang

Thursday, June 26, 2014

Mosquito & sensitiviti

Cerita 1
Masa tgh tunggu abang kat tempat tusyen, si bapak terdengar lah pasal anak dia kena marah ngan cikgu pasal tak concentrate masa buat kerja.Balik rumah, si bapak pon tanya..
Abang, why teacher said you didn't concentrate doing your work.
Jawabnya si anak, Teacher Cindy house got mosquito.I cannot concentrate.Tu pasal abang tulis goyang2 (sambil buat gaya menulis tangan goyang2)..
LOL!macam2 lah dia ni...sebelum ni tak penah komplen pulak kisah nyamuk, tetiba semalam salahkan nyamuk pulak...pffftttt...

Cerita2
Tengah rehat2 kat rumah semalam, tetiba dengar abang nyanyi something..aku pon pasang telinga nak dengar bijik butirnya..Oh my, so shocked when I heard he was actually chanting to buddhist mantra...omm..bla..bla...aku pon start le soal siasat..mane dengar lagu ni?kita org islam tak boleh nyanyi lagu agama lain..so katanya dia dengar dalam kete teacher sim.teacher sim yg hantar dia balik ke taska hari2..hoiihhh..hangin aku..kenapa la tak reti nak hormat sensitiviti agama lain..kalau ikut hati memang nak gi mengamuk kat cikgu besar dia..hormat lah sikit agama lain..cer korang dengar anak korang balik rumah dok azan, konpem marah jugakkan..I do take this thing seriously..and aku tak salahkan anak aku, dia budak lagi tak reti apa2..dah kalau selalu di sogokkan mantra tu ari2, opkos lah terlekat jugak kat otak dia...somehow, I do feel that this teacher did it on purpose..oh, she was the same teacher yg tinggalkan anak aku dulu..So aku pesan kat sorang cikgu ni, I dont want this thing to happen again..and that teacher did apologize indierectly lah..kalau jadik lagi siaplahhhh!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails