Adds by nuffnang

Monday, September 21, 2015

Diet Atkin

Ari tu, masa betul2 lepas abis bulan syawal kemain semangat berkobar2 nak diet.Almaklumlah time bulan raya melantak tak ingat dunia, badan sudah kembung sekembung-kembungnya.So this time decided nak try diet atkins pulak..tercabar pulak rasanya bile join group atkin diet kat fb tgk diaorg sume dah berkilo2 turun...so, konon2 nak buat lah 14 day challenge..first day start on monday..hari pertama, bertabahlah makan sayur-telor-ikan-ayam saje, no more milo..minum green tea without sugar 2 kali sehari, then hari kedua, pastu hari ketiga sampailah hari keempat..ohoiiiiiii....ahkak dah terasa nak muntah sebab asek mengulang menu telor je..setan pon dok hasut kiri kanan, iman x kuat, akhirnya pada malam tu, nak dijadikan penyebab (x nak ngaku gak salah sendiri) laki aku balik bawak beger kegemaran...ohoiii kenot tahan ok..terus gua ngappp macamkan tak makan sepuluh tahun hahaha (see ni sume laki aku punye angkara, padahal dah cakap kat dia yg aku tengah diet)..keesokan harinya, series dah malas nak start balik, series cakap aku x boleh ikut diet ni, hidup ku x berseri tanpa makanan manis..n at the same time memang nak termuntah mkn menu yg lebih kurang sama..memang aku tabik spring toing toing lah pada sesape yg berjaya menguruskan badan dgn diet atkin nih..memang kuat semangat betull..bukan mudah ye nak menahan napsu makan ni..percayalah..nak2 bagi pemakan manis tegar mcm aku ni..so that was the end it-supposed-to-be-14-day-challenge but end up 4 hari sajoooo...huhuhu...but I managed to lost to 2kilos tau during 4 days tu...tapi sekarang tak payah tanya yeee...2 kilo tu dah datang kembali..pftttt...sekarang nangis lah ko sorang2 tepi bucu katil meratapi nasib diri yg tak kurus2..

P/S:Im more to calorie diet compare to atkin..sebab bole ambik buah tapi kuantiti kena berjaga2 lah ye..but tu lah, to start agaiiinnn...haihhhh ...

antara menu2 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails