Adds by nuffnang

Saturday, September 4, 2010

Projek kuih/biskut raya 2010

PART1-BAHAN2

Tahun paling bersemangat untuk buat kuih/biskut raya..yelah, bukanke dah tukat oven baru, so apalagi tuan oven, tak reti2 nak guna ke?hehehe..Dalam kepala otak ni dah terpikir kuih/biskut apa yg nak dibuat...

1) Agar-agar kering
teringin sangat nak makan..masa kecik2 dulu suka sangat (mengidam kot?)
2)popia simpul
antara kuih feveret..dah penah try buat dulu tapi gagal, cubaan yg kedua mesti berjaya!
3)tart nenas
feveret nih - asek beli org punye jer, harusla belajar buat sendiri supaya nanti anak2 akan puji,"mama saya punya tart nenas lah yg paling best"
4)biskut kacang mazola
feveret masa kecik2 jugak nih...lagipon resepinya nampak sonang aje..
5)semperit
pon feveret jugak...nak2 yg cair dimulut tu...
6)cornflake madu
simple dan sedap...feveret semua org..

Ala 6 je?Yela sebab balang kuih raya saya ada 6 je..kalo ada sepuluh harusla buat 10 jenis....



P/S:Ni antara bahan2 yg dibeli, ada lagi sebahagian malas nak snap pic coz dibeli berasingan...

5 comments:

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

hehehe~buat la biskut coklat rice jgak..simple je taw:)

aibaks said...

uhu.. raya tinggal bape hari je lagi.. aibaks tak lagi wat projek sekuk raya ni.. nampak nye kene tempah sekuk tunjuk je kot.. selamat hari raya..

Mr. Moque said...

apekah itu agar2 kering..?tau agar2 basah je..hehhe..

Yan said...

Salam,

bagus tu Mak Yong...seronok kalau akak dapt beraya rumah u...

suhaila said...

mr mooque:agar2 basah yg dikeringkan
kak yan:jemputla datang beraya dirumah ye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails