Adds by nuffnang

Monday, March 21, 2011

Cerita dekat kenduri orang kawin..

Semalam last day cuti sekolah..kalo cuti sekolah kat malaysia ni memang sinonim ngan kenduri kawin..asal cuti sekolah je ada org kawin, asal nak kawin je mesti time cuti sekolah...dari pada 3 undangan ke kenduri kawin masa cuti sekolah ni, satu je yg saya dapat pergi..pasal dekat je..anak jiran saya masa dok kat sentul dulu..yg nak dijadikan bahan cerita bukanlah pasal pengantin tersebut, tapi gelagat manusia yg datang kekenduri tersebut...adalah sepasang ibu dan anak perempuan ni,si ibu cantik bertudung ala2 mak datin gitu, tapi anaknya memakai sleeveless yg nampak ketiak yg tak berapa nak putih tu..sambil makan sambil pakai spek mata itam yg besar gedabak ala2 paris hilton tu (padahal tak silaupon masa tu, sebab ari ujan), dengan gaya berlagak sambil tangan menekan-nekan blackberrynya..owh..si ibu dan anak membawa handbag LV yg ahkak rasa yg imitation punye..hehehe...walopon imitation lagak haruslah lebih..hehehe...ahkak bukannya nak jadi kak nam, tapi cuma merasa pelik..agaknya si ibu suke anaknya berpakaian begitu di majlis kenduri kawin org kampung yg rata2nya berbaju kurung n bertudung...mungkin ibunya ingat anaknya itu sgt cantik seperti juliana evans dan mempunyai kulit putih melepak (i mean ketiak)..hehehe...

P/S:Tak paham betul dgn org jaman sekarang..

5 comments:

A D I A said...

duk kl ke kampung ke, kena la sensitif siit bab2 adab2 perpakaian ni. susah tul org tak reti beradap ni. kena gi kursus etika ni.

Yan said...

Amboi3..k nam.. ajak akak mkn ketupat yee...hee..

tulah kengkadang akak sendiri pun tak faham. kenapa lah masy ni tak peka dgn majlis. Kalau dah majlis kahwin, dan buat kat kg or even kat hotel sekalipun, kalau nak majlis yang penuh beradat ni, kena sensitive lah.. Yg sedih tu, berlebih2 tu yg jenis tak berapa nak hada..heee...

Wan Hafisah Collection's said...

saya ni freehair. saya pun suka berfesyen juga, tp kena sesuaikan pakaian dgn tpt yg nak dipergi tu. bukan hipokrit, tp kita harus jaga mata-mata yang memandang, kalau tidak mahu malu sendiri (macam kes ketiak tuh)
ekkekekkekekekeke...

Makbed said...

adooii... ado gak gini ye. tgk majlis la nak pakai gitu pon.

Princess DiCaprio said...

wakakakaka... dila pnah tgk orang cenggini.. die bersiap bkn maen lagi tp ank die, adehh... siap kdg2 tu pki topi.. alahaii..sian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails