Adds by nuffnang

Monday, February 27, 2012

Ada udang di sebalik batu ke??

Suspicious betul, memang aku suspicious sangat, at the same time geram pon ada.Memula memang agak sedikit suka.Tapi bila pikir2 balik agak pelik.Bila agak pelik aku jadi suspicious, dan menyampah, marah n geram.
Apa korang rasa bile kawan lama ko, kawan masa jaman persekolahan, 15 tahun yg lalu, yg bile abis sekolah langsung tak pernah jumpa, tetiba call ko cakap nak jumpa sangat?Kawan aku ni nak kata kitaorg ni close sangat tidak pon.setakat share meja studi yg sama dulu, tidak la aku kategorikan as one of my closest friend.
Tetiba, angin takde, ribut takde, ntah dari mana dia dapat no phone aku, dia call aku.cakap dah lama tak jumpa n beia nak jumpa aku.Aku mula2 tak syak apa2, masa dia first call tu aku tengah dalam pantang.Dia cakap nak datang rumah.so okla, fine.datang je la, walaupon masa tu aku dah sedikit cuak.tapi nasib dia yg cancel tak jadi datang.So aku terus lupekan saja pasal dia, sebab dia tak penting pon kan dalam hidup aku.hahaha.
Tetiba semalam dia call aku lagi, cakap nak datang rumah aku.Aku dah mula rasa tak best.So aku cakap aku tak de kat rumah ada kat Hospital Selayang nih.eh,eh, dan2 pulak dia boleh pegi kat Hospital Selayang.So aku bagi excuse lagi, tak boleh jumpa sebab aku ada hal keluarga.Aku tanya apa yg penting sangat sampai nak jumpa ni.Tak bolehke cakap telefon je.Dia cakap tak boleh kena jumpa jugak.Masa ni aku dah menyampah sungguh.Kalo ko betul2 nak jumpa aku sebab ingatan as a friend n sebab dah lama tak jumpa, aku ok je.Tapi ni nampak sangat ko ada udang disebalik batu.Aku benci betul pesen kawan2 yg dah lama tak jumpa, pastu tetiba call cakap nak jumpa sebab dah lama tak jumpa, tapi sebaliknya niat ko nak jumpa tu sebenarnya nak promote bisness ko,nak suh join MLM or nak jual insurans.so kawan2 yg pesen macam ni boleh go to hell lah yea.
So kawan aku yg aku citer ni, aku cakap kat dia kalo nak jumpe aku sile datang waktu opis hour kat opis aku.Kalo ko tak malu ko datang jugak jumpa aku,tapi dok buat menda2 diatas tu, memang ko saje nak kena maki ngan aku berdas2.
Diulang, aku benci betul pesen kawan2 yg jenis dok promote bisness dia je, dok promote MLM n paksa join dok promote insurans paksa beli.So kalo anda rase anda berada dikategori tersebut sila nyah dari hidup aku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails