Adds by nuffnang

Wednesday, February 29, 2012

Pengasuh yg tak berperikemanusiaan




Tampal mulut bayi

Oleh Ibrahim Isa
ibrahim@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.
KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.
JOHOR BAHRU: Marah kepada majikan,
dua pengasuh sebuah pusat asuhan
di Taman Kota Masai, dekat sini,
bertindak kejam menampal pita
pelekat pada mulut bayi jagaan mereka manakala tubuh pula dililit ketat dengan kain bedung.
Tidak cukup dengan itu, dua pengasuh terbabit turut membuat rakaman
video gambar tujuh bayi di bawah jagaan mereka itu sebelum rakaman
berkenaan diedarkan kepada umum.
Berikutan perbuatan khianat dua wanita berusia 20 dan 22 tahun itu,
pemilik pusat asuhan berkenaan, Shaherah Abd Malik berdepan
pelbagai masalah untuk menjelaskan apa sebenarnya berlaku
kepada pelbagai pihak yang memandang serong terhadapnya.

“Ini perbuatan khianat. Hakikatnya, saya dan pengasuh lain
tidak pernah mengabaikan kebajikan bayi serta kanak-kanak
 yang dihantar ke pusat asuhan kami.

“Dua bekas pekerja saya itu sengaja berbuat demikian
bagi merosakkan nama baik dan perniagaan saya,” katanya.
*****Kalau selama ni owner tak penah check Taska, maknya dah lama pengasuh tu buat macam tu.Nampak sangat Owner yg lepas tangan, nak selamatkan diri cakap kena sabotaj.Jahanam betul!!Tak sanggup tengok budak2 tu kena bungkus ketat2 macam tu ngan mulut kena plaster...

2 comments:

- GC - said...

sakit hati tengok video ni. kalau orang buat mcm ni kat anak sy, tobat sy pi lempang org2 taska tu. haha

Azhariah Zuber said...

mmg kijam nak mampus. takdak perikemanusiaan betul. mungkin juga depa nak sabotaj majikan tapi itu ke caranya lepaskan pada anak2 tak berdosa. banganggggg

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails