Adds by nuffnang

Thursday, January 17, 2013

Masalah zaman berzaman

Salah satu azam tahun baru aku, tapi hingga ke hari yg ke17 ditahun baru ni masih lagi tak fulfill.Azam aku ialah nak bangun awal tiap2 pagi(read:pagi hari kerja sahaja hahaha)...Tapi tulah, bangun pagi is masalah besar bagi aku since aku kecik2 lagi...dari kecik membawak ke tua bangka ni..Somi den x larat membebel dah, dah tak tahu nak cakap apa lagi..cakapla apa pon pendek kata sume x jalan..aku pon tak tahulah apesal la payah benor nak bangun awal..nak2 ada anak sekolah ni kan..memang nak kena bangun awal dari biasalah, nak siapkan diri sendiri lagi, nak siapkan anak lagi...
Kalau masa sek menengah dulu, pagi2 kiteorg akan beratur barisan pastu jalan ramai2 nak gi sekolah dari hostel, yg last sekali dalam barisan mesti muka aku, org dah jalan separuh jalan, aku baru nak terhegeh2..tu gara2 bangun lambat..masuk U pulak, kalau kelas pagi tu memang kantoi..tiap2 pagi asek muka aku je yg muncul lagi 15 minit before kelas abis...pfttt..
Bile dah start keje pon macam tu..asek muka aku je yg lambat..Dulu ada boss yg emo, kalau lambat siaplah ko dapat ugutan atau email2 yg sentap..tapi since dah tukar boss n diapon juara lambat jugak (boleh geng ngan aku), so i is boleh urut dada sikit..lega tang tu ler, tapi still kesian kat somi den..dia pon keje masuk 8.30 jugak, nun di Subang tapi kena ngantor bini dia yg tak pandai bawak kete ni kat opis di KL dulu pastu baru rempit ke subang..haihhh..bile la aku nak insap ni??
Masalahnya, aku dah kunci jam 3 waktu yg lain2..n setting jam 5  minit awl..aku kunci pukul 5.30..bunyi alarm aku tutup, sebab aku tau tu baru 5.25...bunyi lagi alarm pukul 6..aku tutup lagi, baru 5.55 tido balik sebab aku konfiden alarm yg last mesti aku bangun..alarm bunyi pukul 6.15, ponnnnnn aku tutup tetap tak bangun, sambung tido lagi, baru 6.10 lagi 5 minit aku bangun..5 minit tu membawak ke setengah jam..sudahnyaaaaa 6.45 baru bangun...pfttttt...motip kau kunci jam banyak kali???tak tau la apesal mata ni susahhhh sangat nak bukak...*salahkan mata pulak*..dah bangun lambat, subuh pon subuh gajah, baju tak beriron lagi, nak siap anak lagi, bagi anak breakfast dulu....pumpang pumpang..kat pukul 8 baru antor anak tadika..
haihhhh...tulah dia masalah zaman berzaman aku, azam tahun baru yg tinggal azam je, azam tak ditepati..korang ada petua/cara/trick untuk bangun awal tak?if ada do share with me, I am desperately need one, the most effective one on me...haihhhhh...esok saya cuba lagi utk bangun awal..oh, don't tell me to sleep early at night, sebab tak de maknanya, tido awal or lewat, result dia tetaplah sama je...
Haihhhhhh*menguap 80 kali*

1 comment:

Anonymous said...

Everyone is buying Zune from local retailers and there are a couple cities already out of stock, buy Zune from Amazon before its too late. [url=http://www.ukdresshop.co.uk]Homecoming Dresses[/url]
[url=http://www.expeditionparkaca.com]canada goose vest[/url] Furthermore, customers can expect enhancements to memory, platform stability and the overall browsing experience.
I have lots of interest, such as singing,reading and cooking. [url=http://www.londongenuinepandora.com]thomas sabo uk[/url] Some areas seem so desperate for business that they will give away virtually anything to foreign or domestic corporations. Each product is hand-crafted using highly-skilled techniques, intended, after laborious reworking, to become an exceptional, recognisable, modern and practical thing. Cocktails are worn during the evening and late afternoon affairs although it could be worn these days any time depending on what type of fabrics used.
Custom kitchens belong to the brand new world of luxury kitchens.. [url=http://www.femmescanadagoose.com]Canada Goose Chilliwack Bomber[/url] Current global market for lingerie's rose by 2.6% to $29.92 billion USD from 2004 to 2007, while clothing prices dropped down by 4%.
Once this happens, you can't fix it!. In the '70s, this was a concept understood by filmmaker Woody Allen, who started out making movies about socially inept people. Plain corporate shirts: You can also wear some bright and cool corporate shirts in plain shades. [url=http://www.promkleidde.com/]prom ball kleider[/url]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails