Adds by nuffnang

Monday, January 21, 2013

Monday,I'm not ready to meet you

Pernah tak rasa apa yg aku rasa?ke aku sorang je yg berperasaan mcm ni??Rasa macam cuti weekend 2 hari tak cukup.Rasa macam x sedia nak bekerja on monday..sebab??sebabnya aku serabut hal2 rumahtangga yg tak sempat disempurnakan..
Tak tahulah kenapa, weekend ni aku x tak sempat abiskan keje rumah..well, keje rumahkan is never ending story, memang takkan pernah abis..tapi kebiasaanya aku akan cuba abiskan mana2 yg patut..tapi semalam,laundry tak abis, masih ada carry forward backlog dalam bakul laundry...umah tak berkemas n tak bermop...haihhhhh...ntah ape la yg aku buat, akupon tak paham..satu lagi aku rasa rumah aku sgt banyak junk..boleh dikatakan hampir setiap minggu, aku kemas2 junk stuff ni, tapi dah nama suka kumpul junkkan, kumpul, buang, kumpul lagi..memang x penah surut...haihhhh...tak berdaya rumah 850sqf aku tu nak menampung sume benda tu..time serabut, aku rasa macam nak buang sume benda dalam rumah termasuklah meja makan n sofa tu...hahaha...wardrobe jangan cakaplah, memang tahap nak roboh dah, baju aku yg lebih2nya, hahaha..
Oleh sebab itu, sebab aku rasa banyak keje bertangguh, maka aku rasa tak best bila nak start keje hari Isnin..Kalau ikutkan hati,nak je EL sebab nak bereskan rumah,tapi x masuk akal pulakkan, nak kemas rumah tak termasuk dalama list layak untuk diapply emergency leave..
I wonder macam mana mommies lain yg bekerjaya jugak,tapi mampu uruskan rumah n anak2 dgn baik..boleh masak utk keluarga, rumah sentiasa berkemas n jaga anak2...memang superwoman la, aku salute mommies yg mcm tu..Aku masih lagi tak mampu, anak2 2 org je pon, tapi rasanya macam ada 10..dapat pulak2 anak2 yg hobinya tabur bedak setiap hari, i is mampu menangis dalam hati je...
And I still serabut sampai saat ini, sebab mengenangkan keadaan rumah...I wish weekend ada 3 hari, because obviously 2 days just not enough for me (konpiden ke senah oi ko boleh siapkan keje rumah dalam masa 3 hari??ntah2 sama je hahaha)
So, thats my monday story...mode:serabut

P/S:me not berkerjaya,berkerja yes, but not yet jaya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails