Adds by nuffnang

Friday, January 4, 2013

Nude looks

At one point of time, aku sgt2 obsess dgn nude look..ala yg mekap simple2 ala2 nampak tak nampak tu..bukan apa,mekap macam ni nampak muka macam suchiii jew...hahaha..The key of nude look make up ialah,warna2 earth color or natural..dari eyeshadow, blusher n lipstick, mestilah dari warna2 tersebut..
contoh macam kat bawah ni,


**Pic source:google

So pada aku, the key ialah lipstick, since aku dah tak berapa nak rajin nak pakai blusher n eyeshadow..adalah masa aku tgh obsess dulu, aku gila beli lipstick yg match dgn nude look ni, senang citer lipstick yg color pucat2..pasal apa sampai beli banyak2 lipstik ni?sebab nak cari yg betul2 match ngan lips aku n color yg sesuai dgn kulit aku..



Me with those lipsticks *abaikan muka saiz pinggan itteww*
So here are my reviews (based on my experience using them);

1.Sephora Rouge 0273D
Its matte (and I prefer a matte lipstick),very pigmented,long lasting(matte lipstick usually last long),RM40++

2.Revlon Pearl 628 Peach Me
A bit shiny, the color not so pigmented, ianya mengikut warna bibir, long lasting,RM20++

3.Rimmel 202 Crush
A bit shiny,the color not so pigmented,not last long, less than RM20

4.Miss Rose color 201
It glossy, the color not so pigmented, not last long,RM15

5.Bobbi Brown creamy matte Pale Peach7
Matte,very pigmented (really rich in color),long lasting RM80++

6. MAC creamsheen ravishing A22
It glossy, pigmented,not last long RM60++

My pick based on;

1.Color pigmented
Bobbi Brown is the best..color sangat deep, sapu sikitpon dah cukup terang color dia, plus it is mate.So yes, it is really won my heart in this category

2.Color that suit with my skin tone
Its Revlon..the rest actually whether too pale or too contrast with my skin tone

3.Color that suit with 'the nude make up look'
Sephora coz ianya tidak membuatkan muka saya nampak pelik n I love its natural pale color

4.The worst
Miss Rose...I looked like alien when I was wearing this lipstick, believe me..

PS:Ini entry suka2, just sharing my make up interest, I'm not the make up expert.


2 comments:

Kniedaz said...

Saya ada tiga lipstik, dua avon 1 nyx hehe...

Anonymous said...

Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell
and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She
never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to
tell someone!

Here is my web site ... pracownia reklamy
my web site :: reklamy

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails