Adds by nuffnang

Wednesday, September 17, 2014

Resepi puding caramel yang gebu gebas

Puding caramel memang feverettt ahkak...cuma tak berapa rajin nak buat sebab kalau buat pon dalam rumah tu balik2 aku je yg makan..kang abis seloyang tu masuk perut aku saje..hahaha..
Selama ni buat penah la cuba 2,3 resepi..and yg paling kerap buat dari resepi satu blogger ni..cara buat cerewet sikit sbb ada part2 yg kena tapis2 n pakai telo putih saja la..tapi rasa sedap...tapi tula, dalam kesemua resepi yg aku dah cuba, hasilnya puding aku tu tak gebu..tak gebu i mean isi dia macam tak padat n ada gelembung2..bila siap kukus tu tak nampak smooth n gebu gebas lah walaupon rasanya sedap.so, bebaru ni one one my fren dalam grup wasap, share pic puding caramel dia yg gebu gebas itu, apalagi, laju je kak mon tanya resepi...
Dah try buat, n hasilnya memang gebu gebas, kak mon sukeeeeeee sangattttttttt...
so, kwnku fayong, aku share resepi mu disini pulak..thanks a zillion for the recipe..
resepi dia sgtlah senang, sampai sekali buat je terus ingat kat otak..

2 sudu besar gula - untuk buat caramel
1 tin susu cair
1/2 cawan susu pekat
3 keping roti
3 biji telor
sesudu kecik esen vanilla

cara buat, buatle caramel tu dulu.
roti tu carik2 n rendam dalam susu.pastu masukkan telor, esen vanilla dan blend kan semua.
masukkan dalam loyang yg ada caramel pastu kukus le..aku kukus setengah jam...

abaikan macam terserpih kat tepi ngan atas.tu akibat tak sabo, belum sejuk lagi dah terbalikkan kat pinggan....tgk isi dia...smooth n gebu kan?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails