Adds by nuffnang

Thursday, January 12, 2012

Things that related & important to woman

Ok, tajuk je omputih tapi nak citer dalam bahasa ibunda rojak, bole?hehehe
Perkara-perkara yg selalu dikaitkan ngan pompuan of course la seperti;
1.Handbag-cakap sapa yg tak suke handbag?hari-hari shopping hanbag pon tak pe, hari2 pi sogo cucimata tgk handbag walaupon tak beli(org cam aku standard handbag kat sogo je,belum kemampuan lagi nak beli designer handbag) pon takpe.Handbag ni penting bagi pompuan.Pernah dengar tak org cakap handbag melambangkan personaliti seseorg wanita.see, handbag sesangatla important to a woman..
2. Kasut - ok another things that woman's addicted to besides handbag.aku jugak ketagihan kasut.macam tak pernah cukup2 je kasut.kalo lama tak beli kasut rasa macam tak sempurna je hidup ..hehehe(tapi kasut aku tetapla standard sogo jugak).
3. Fashion - woman & fashion definitely tak dapat dipisahkan.bile sebut fashion ni including baju & aksesori lah..sekarang ni trend fashion muslimah & tudung..cepat je berkembang..sekarang kalo ko masih pakai tudung sarung kain lycra ngan owning you're definitely out of fashion..too bad, aku pon masih pakai ...hahaha(tak kose nak beli tudung mahal2 yg fashion2 tu, tudung mahal ok!)

Ok 3 yg atas memang berkaitan ngan aku & sesangat la penting, after baca satu blog si fashionista ni, her advise woman should declutter their wardrobe every 6 months & discard mana2 baju yg out of fashion(baju/fashion after 6 months dikira sebagai oudated dah), tetiba aku rasa semangat nak declutter gobok baju aku(gobok baju je, wardrobe takde) ada la takat 2,3 lai baju yg dah diasingkan, beli lagi 2,3 lai baju time sogo sale (sogo lagik, ko promote sogo ke??)..
eh, tapi aku bukan nak citer pasal proses wardrobe declutter, dah lari tajuk ni..point aku sebenarnya (ni baru nak masuk point, penat je baca pjg2),selain2 dari perkara2 di atas ada lagi perkara penting yg selalu dikaitkan ngan pompuan malah ada setengah pompuan yg obses dengannya iaitu...TUPPERWARE.betul tak..betulkan,kan,kan?ko cakap, mostly pompuan yg beli tupperware ni, jarang ada lelaki yg minat tupperware.macam baju,handbag ngan kasut jugak, kalo boleh tetiap bulan nak tambah koleksi tupperware ni..macam2 pesen ada,kecik besar, bulat,patsegi..semua ada....betul takkkk????
cerita sorang opismate tentang wife dia , yg membekal kan kuih untuk kekawan opismate husbandnya itu, tapi husbandnya lupe nak bawak balik tupperware,bini kerisauan tentang tupperwarenya...membuatkan saya berfikir betapa pentingnya tupperware dalam hidup wanita, wanita dan tupperware tak dapat dipisahkan..betulkan??jangan nak tipu, kamu, kamu, kamu yg baca ni pon suka collect tupperware kan??

P/S:aku belum bernapsu lagi nak collect tupperware, tippuware adalah belambak kat rumah  2, 3 je kot tupperware kat umah aku ni.penah beli satu set tupperware yg kecik2 dulu tapi hilang ntah kemana..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails