Adds by nuffnang

Wednesday, November 3, 2010

Korang pernah tak...


Tengok pic diatas mesti dah tahu saya nak tanya apa..Pernah tak korang tercekik tulang ikan?Sapa2 yg pernah kena mesti tahu betapa seksanya...Saya pon dah dua hari ni, tulang ikan dok sangkut kat tekak...adehhh...gara2 makan laksa di kedai makan depan opis saya...pasni tobat dah tak makan laksa..macam nak saman je kedai tu...Last sekali tercekik tulang ikan, 6 th yg lalu..gara2 makan karipap yg ada inti sambal ikan..punyela besar tulang tu tersangkut kat tengah2 kerongkong..satu hari tak bercakap...nasib baik hilang jugak..pastu adala dekat 3 th tak makan ikan...This time, tulangnya takde la besar sgt, kocik ajo rasenya...tapi tula..dah macam2 saya cuba, still tak nak hilang jugak, orang cakap pusing pinggan dah..telan nasik kepal dah..bukan setakat nasik je, roti, buah, cekelat sume saya dah telan..tak jalan jugak...adehhh...camner ni..camner kalo dia tak mo hilang...annoying betul la..spoil mood..huh!

P/S:Korang ada tak cara lain nak hilangkan tulang ikan yg tersangkut nih..

4 comments:

Cik SHiNJU said...

Aik...telan nasik kepal pun x jalan gak? ade lg satu petua tp sya x pernah try,minum air suam guna senduk..ala,senduk gulai tu..tuang air suam dlm senduk,baca bismillah n selawat pastu minum air tu...buat mcm minum guna cawan..


satu lagi petua,kalau ade anak2 buah yg mase dlm kandungannya dulu songsang,suh dia celup tgn dlm air n baca bismillah,pastu kita minum air tu..yg ni pernah try..Alhamdulillah jadi...:D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Salam..
Selamat berkenalan .Saya pun pernah alaminya.Atok segala petua semua x jalan.Satu lagi..klu lum try la..tp agak pelik dan malu juga nak cerita.Kata orang..celup kan jari hantu tgn kiri di dalam minyak masak..dan cucuk kan sedikit lubung dubur tu..jgn lak pki minya lebih goreng ikan ye..

Insya allah..jgn lupa selawat.

Aini said...

Salam kenal.

Yupp, Aini pernah melaluinya and berhari-hari jugak tulang ikan ni dok tersekat jer. Last-last gi jumpa doktor and doktor keluarkan. Habis cerita. Lega rasa lepas tuh, tapi malu gak lah sebab jumpa doktor but mujurlah ini doktor yang biasa Aini jumpa, so cam tak kisah dah lah.

Hahahaha...

putrakl said...

baca bismillah...selawat nabi 3 kali dan baca laila hailla anta..subhanakainni kuntu minoddholimin 3x maksuknya..maha suci allah.aku yg menganiayai diriku sendiri :) selamat mencuba,,


http://putrakl62.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails