Adds by nuffnang

Thursday, November 25, 2010

Pengalaman berpantang saya punye style...

PART II

Masa baby umor 10 hari, masa tu kat kampung, ada sekali MIL nak bagi baby makan nestum..dia cakap baby asek nangis sebab lapar..eh,eh, terkejut jugak saya, nape nak bg makan plak sedangkan baby masih kecik, nasib baik saya ada masa tu, kalo tak mungkin baby saya dah selamat menelan nestum hari tu..baby saya ni kiranya lasak, bayangkan lah umor nye masih kecik tapi kami dah bawak kehulu - kehilir..hehe..dok kat kg tak lama, pastu balik kl..bila balik kl ni semua urusan kami uruskan sendiri..sometimes bila nak beli barang2 berkaitan baby, somi tak berapa reti so terpaksa la usung mama dan baby pi shopping complex sekali..baby umor sebulan dah berjalan sakan kat shopping complex..heheh
Niat dihati nak fully BF tapi setakat sebulan lebih aje..saya kena nipple crack yg teruk dan berdarah, tak boleh nak BF..saya tak berani nak teruskan takut baby terminum darah plak..plus kurang ilmu dan support makanya journey BF saya terhenti disitu saje..ralat jugak, sebab baby dah kena minum susu lembu dan since saya stop BF, berat badan dah stop turun..haiiihhh...
Baby saya susah nak tido, tiap kali nak tido saya kena riba dahulu, kalo letak kat tilam mesti tak jadi tido, kes kurang ilmu lagi, saya pon decided nak letak dalam buai, masa tu umor dia sebulan kot, pas letak dalam buai baru dia boleh tido..hmmm..tapi sekarang baru saya tahu nak bagi baby senang tido, bagi dia tido dalam keaadan meniarap..baik, akan saya praktikkan untuk anak kedua..
Ok, back to my self..saya kurang buat benda2 yg sepatutnya dibuat oleh ibu berpantang, since my MIL tak advised apa2 pon pasal tu, nak urut tu pon saya yg mintak, kalo tak mintak jawabnya tak berurut la saya..tak tahula, MIL macam tak menitik berat kan pasal tu semua ataupon mungkin dia sendiri tak praktikkan macam tu dlm family dia..atau mungkin saya hanyalah menantu bukan anak perempuan kesayangannya..hmmm..pelik jugak sebabnya sepatutnya org kampung lagi menitikberatkan amalan2 pantang ni..sampaikan saya memakai stoking pon menjadi kepelikan kpd mereka, so masa kat kg saya langsung tak pakai stoking, akibatnya kaki saya bengkak urat..hmmmm...ntah ler...

Itu saja kot citer yg tak seberapa ni..hehe

Motip penceritaan:Sebenarnya saya nak cari confinement lady untuk jaga saya dalam pantang nanti, sape2 yg ada tahu confinement lady yg servis bagus n afforable price inform saya yer...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails