Adds by nuffnang

Monday, December 24, 2012

Substitute for Avent Feeding Bottle's Teat

Teman pengganti bagi puting botol susu avent yg serasi bersama, my choice adalah dari brand Japlo..Anak2 sgt cerewet dengan puting botol, sebab dah biasa ngan Avent, so diaorg nak Avent je..Masalahnya bagi aku, Avent's Teat memang agak mahal..ce bayangkan eh, anak aku 2,each ada 2 bottles,means 2 teats lah, and aku tukarkan 2 kali sebulan..satu pek Avent's Teat tu =RM28.90, kalau ada diskaun jadi RM23.90.RM23.90x 2=Rm47.80.RM47.80x2=RM95.60...So, untuk puting saja setiap bulan aku kena spend RM95.60,tu dgn harga diskaun..Banyak jugak amaunnya tu bagi aku ler (mak ni tak dok le banyak duit mana,gaji sikit aje..)..Tambah lagi ngan hobi anak aku suka gigit puting sampai berlubang kannn...haihhh sakit ati mak kau, dah le puting tu mahal..Sebelum ni, penah try macam2 brand, pureen,anakku,baby kiko, samada x serasi bersama ngan anak aku, or dengan botol Avent tu sendiri..
So, I came across ngan puting Japlo ni kat Guardian..beli satu dulu untuk cuba..nasib baik anak aku OK(yeayyy, jimat duit mak),'texture' diapon nak sama ngan Avent, sesetengah puting brand lain tu puting dia soft sangat, bila minum puting jadi kemek, anak2 aku x suke n terus tak mo minum.bile try yg Japlo ni, diaorg boleh terima, sebab 'texture' dia seakan2 sama ngan Avent, and it fits nicely with the bottle..Harga memang super cheap,RM7++ for 2 pcs..
kiri:Japlo,kanan:Avent

1 comment:

ibu iskandar said...

Alhamdulilla..terima kasih atas entry nie.anak sy pun mcm anak puan jugak.so besok blh la g kedai beli puting japlo nie..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails