Adds by nuffnang

Monday, December 10, 2012

Weekend movie marathon

Xtiviti weekend..tak pegi mana2 so dok rumah n tgk movie je..


















Ted, belipon sebab masa kat kedai CD, dekat screen diaorg tgh play movie ni, Icha kemain lagi dok tunjuk2 n mulut dia bising cakap bebear2..yelah dalam movie nikan, bebear boleh bercakap, so budak2 macam sukalah kan..Tapi yg nyata lepas tgk movie ni, ianya adalah tidak sesuai sama sekali untuk kanak2..bebear tu bukan utk budak2, tapi bebear org tua..jln cerita yg mengarut n bahasa yg sgt tak sesuai utk budak2..bebear tu suka mencarut..nasib baik anak2 tak tgk sekali..
















Step up revolution 3, Ye aku tau, aku ni ketinggalan zaman..org lain dah berkurun tgk citer ni aku je baru nak hadap..yg bestnya part 1 n 2, tak tengok terus lompat part 3..best..citer menari2 flash mob style..saya sukkkaaa, saya sukkkaaa....!Diaorg sgt kreatif n each of them ada peranan masing2..yg paling best tu, setiap kali abis flash mob diaorg tu, mesti ada unique gift yg diaorng tinggalkan, ala2 tinggalkan jejak/trademark gituuu..pasni harus tgk yg part 1 n 2 pulak.
















Saya sangat suka cerita yg berbentuk autobiografi tak kiralah dlm betuk bacaan or movie.Thats whylah bile tgk gazzette movie ni saya rasa teruja walhal aku bukanlah peminat zaiton sameon nih n macam nak tgk kat panggung je..nasib baik aku tak pegi, n nasib baik jugak umah aku x de astro, kalau x konfem aku beli pastu menyesal..akan menyesal sebab ianya tak sebest mcm kite tgk gazzette tu..nama Zaiton cerita ku,tapi 98% movie ni menceritakan kisah hidup dia lepas kemalangan..patutnya ambik kira dari zaman dia kecik, sampai ke jadi penyanyi n tgh femes tu, sebab yg tu yg audience nak tgk n tahu..citer ni sgtlah menghampakan..selayaknya jadi cerekarama sudah..


















Ni yg paling terbest...saya  sukka  ...saya sukkaaaaaa...in fact semua movie terbitan Red communication nak2 arahan Bernard Chauly memang aku sgt2 suka..mcm movie Gol n Gincu, Pisau cukur..pisau cukur tu tgk byk2 kalipon aku x boring...hehehe, sebab aku suka?movie diaorg ni urban n girly..which i think kena ngan jiwa aku, hehehe..
Jln citer IAD ni biasa2 je..n Lisa Surihani so cuteeeee dlm movie ni..everything about her memang cute..but then Tomok?seriously Tomok..ok sesuai la kot ngan watak tu, tapi ada part yg mcm ko rasa mcm nak lempang je dia, nampak je kurus kering nerdy ngan spek mata mcm tu, dh dapat gelfren cantik mcm Dian pon ada hati curang ngan pompuan arab..
Anyway, memang movie ni best n tak rugi tengok..

Lastly,
For the second time aku tgk movie ni..
reason tengok 2 kali?dulu tgk tak paham sgt, ni lepas dah baca novel baru paham..tu yg tgk balik n boleh compare, part mana yg takde, part maa yg diaorg twist...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails