Adds by nuffnang

Thursday, July 25, 2013

Perangai maknosia yg jelik

Read in someone's blog yesterday pasal org berhutang ngan dia tapi tak nak bayar, walhal boleh plak org itu hidup senang lenang, pi bercuti bagai, shopping, tukar perabot...*sigh*...tak paham teman ngan spesis org mcm ni..
Aku kalu yg spesis hutang tak nak bayo, tapi hidup tak mau kalah, kalu jadi kat aku, aku pon hangin..tapi kalu aku tau yg org tu pon tak berapa mampu lagi nak bayo..aku boleh bersabor la, tapi kalu dah ada duit tu jangan lupe bayo ye..
Tu bab hutang..satu lagi spesis maknosia yg jenuh aku nak paham ialah jenis yg suka meminta-minta n hidup nak harapkan pertolongan org..padahal, ada jalan bagi dia untuk berusaha sendiri untuk generate more income..
Dah tau dah kita dah berfamili, pandai2 lah laki bini cari duit sendiri nak tanggung anak2, untuk keselesaan famili, ni tak hidup asek nak mintak bantuan org je..kalau tak dihulur dikatanya kita tak ambik peduli..tak paham konsep ke?aku laki bini pon berhempas pulas keje cari duit nak bagi makan anak2..ko senang2 je mintak duit..mentang2 lah ko tahu kitaorg ada duit lebih sikit..lebih sikit pon tak jadi taraf jutawan aihhh..Ada jalan n kemahiran utk tambah pendapatan, tapi malas nak berusaha..Bukan tak boleh mintak tolong, tapi agak2 lah ye..
Pastu dok claim yg diri adalah 'sesak'?what the heck..sesak kebenda nye..kalau sesak takdelah hidup boleh kesana-sini, anak2 cukup makan pakai, anak2 pakai diaper mahal..minum susu mahal,diaper cap drypers ,eh diaper drypers mahal wooo sekarang, anak den pakai cap whooopi je, 2 pax 50..pastu ada je aku tengok barang kemas terselit dibadan, gaya dan penampilan tak mau kalah.pastu kat fb asek post gambo makan sedap2..aku ni, tetiap ujung bulan mkn lauk sadin je tau anak beranak..
Now, you tell me, what is definition of 'sesak' in your dictionary..coz to me, sesak is something like kais pagi makan pagi, kais petang makan petang..

*** Edited 3 times, kang ada plak yg perasan ada kena mengena ngan dia.Maaf ye, pada sape2 yg terbaca entry yg emosi bulan2 pose ni..kat mane lagi aku nak membebel kalu bukan kat blog..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails