Adds by nuffnang

Monday, July 19, 2010

Menu of the weekend

Apa yg saya masak weekend lepas?For breakfast, ala2 kampung sikit..dah lama tak makan + teringin nak makan...Pulut pagi..mmm..kalo nak lagi sedap makan dengan ikan bakar..

Ni untuk desert, Puding roti..dah banyak kali jugak try buat tapi kali ini yg the best..so yg ni kira dah pass...


Menu tea-time ialah onde-onde buah melaka..ni saya dan husband punya feveret..Resepi dia senang aje, tapi first time buat, cam susah jugak la..penat woo nak gentel2 nih..try buat nipon, sebab bulan puasa dah dekat..Hajat dihati bulan puasa tahun ni nak buat kuih-muih juadah berbuka puasa nanti sendiri..nak jimat hehehe..yela, dgn harga barang2 dh naik, of course le harga kuih pun naik kan?Kalau tahun lepas onde-onde ni diaorang jual 3 bijik kecik tu RM1, tahun ni agak2 nya 2 bijk RM1 kot...Onde-onde yg saya buat ni kira 90% jadi..sebab, warna dia agak pucat sikit dan dia punya gula melaka tak cair la...next time harus letak kaler lebih skit and kasi masak lama2 sikit...
Ni pulak untuk dinner, bukan saya yg masak, tapi husband saya yg masak..Sepatutnya menunya char koe teow, tapi char dia kurang sikit..apa2pun rasanya tetap sedap..bukan sebab husband saya masak sedap, tolong jgn perasan ye, tapi sebab dia guna kan sos untuk buat char kue teow ni...Memang sedap..malah lagi sedap drpd char koe teow Taman Bunga Raya tuh!(buat penat je beratur nak merasa char koe teow tu, tak sedap pun!)korang pun boleh try ini sos..



P/S:Sedang berusaha belajar pelbagai jenis masakan, supaya bila Amirul Iddin besar nanti dia akan cakap masakan mama la yg paling best..hehehe..aci?

4 comments:

Unknown said...

lapaq!!uhuhh

Unknown said...

hmmm.... puding roti looks gud....

Tieah Madian said...

Fuhh..
Menyelerakan..

Siti Noor Aminah said...

besaq gedabak tengok udang tu... macam sedap!!tapi rasa tak tau lagi. hihi.



.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails