Adds by nuffnang

Tuesday, October 26, 2010

Bad habit, bad word

At first, saya sangat gembira bila anak saya masuk Taska, segala kebimbangan bolehkah dia dok di Taska selepas biasa 2 tahun dimanjakan oleh pengasuh hilang..Saya boleh lihat beberapa perkembangan positif anak saya..sebagai contoh..dia sudah belajar berkomunikasi dan bergaul dengan cikgu dan jugak kawan-kawan..dari yg tak pandai bercakap sudah banyak cakap (maksud saya sudah tahu banyak perkataan)..sudah pandai membilang 1,2, 3 menyanyi dan membaca doa (walaupun incomplete)...Tapi setakat ini ada 2 perkara negative yg saya tak suka tapi maybe dia belajar melalui rakan2 kat Taska..yelah, kat mana lagi..he spent almost 12 hours on weekdays at taska, sure banyak benda yg he picks up from there..Pertamanya, tabiat suka memukul, pantang ada yg tak kena atau pantang diusik dia pasti akan memukul kita bertalu-talu...haiiihhhhh...dah berbuih mulut saya memesan , Amirul, tak baik pukul mama dan ayah...
Yang kedua, it happened last night, while I concentrated tgk tv, tiba2 dia menyebut perkataan anjing berulang kali...terkejut den...sebelah taska rumah org cina, mungkin dia terdengar salakan anjing lalu mendengar pula rakan2 yg dah reti menyebut anjing..lalu dipraktikkan di rumah...haaiiih...tak suka sebab perkataan tu sounds like memaki pon ada.. setakat ni itu ajelah yg tak berkenan di hati...lain2 masih lagi ok...tapi ada satu lagi perkara yg mengherankan mamanya, camner dia boleh kenal Ultraman Cosmos..hehehe..saya tak penah buka citer otomen ni kat rumah..sebenarnya saya tak berapa gemar kalau anak2 terlalu obses dgn Ultraman...siap boleh nyanyi lagi lagu otomen cosmos ni..kalau tgk bapaknya bukak you tube, mesti dia mintak nk tgk otomen...

P/S:Pantang dipanggil Amirul Iddin...cepat je dia jawab 'saya cikgu'..sampai kat rumah pon tersasul panggil mama dan ayah cikgu..

2 comments:

azhariahzuber said...

memang budak nursery suka pukul2 org n gigit2...ni diakui oleh pengasuh sy, di mana mak bapak budak ni antar kat nursery..pas tu bila antar kat pengasuh dia jadi mcm tu...sampai farzana pun takut dgn budak ni..
caranya senang je..pukul balik tangan dia...(pukuyl mengajar kata org)..lelama lepas kita puk dia akan tension n tak buat lagi,,

Ms.Su said...

alfa:betul tu, makin menjadi2 pulak perangai dia..kalo dia pukul saya n saya pukul balik, dia pukul lagi, saya pukul lagi sekali..last sekali dia akan menangis, tapi esok dia buat lahi...hmmmm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails