Adds by nuffnang

Friday, October 29, 2010

Si Copycat

Semasa membuat aktiviti excercise blog, maka singgahlah ke blog tiezafatie (kalo x silapla) atau nama manjanya ifa.Maka terbaca la entrynya pasal si copycat..ada blogger lain yg cuba copycat hasil karyanya dan juga blognya...emmmm...tak penah terfikir pulak ada org yg cuba copycat blog org lain...Teringat pulak saya, saya dulupon ada org copycat saya..tapi bukan blog la..Apala sgt blog saya ni..lagipon saya bukannya blogger hebat...bukan di alam maya, tapi di alam realiti ...hehehe..Macam la glemer sgt saya ni, sampai ada org nak copycatkan...tapi tu lah...dalam tak glemer tu ada jugak org yg nak copycat saya..tapi tu dulula...zaman muda remaja dulu...Lagipon saya tak consider diri ini glemer, cantik pon tak jugak, tapi saya adalah saya, saya suka apa yg saya suka, dan saya pakai apa yg saya selesa dipakai...
Kisah1
Sewaktu saya belajar di tingkatan 4 & 5, di sebuah sekolah berasarama penuh di Trg...saya tak perasan pon si dia ni telah copycat saya..itupun selepas kawan2 yg memberitahu...Saya suka pakai cincin pegi sekolah, bukan cincin yg biasa2 tu, tapi cincin yg ada permata ala2 cincin tunang tu (undang2 sek mana boleh pakai brg kemas kan)so, bebudak lain x beranila nak pakai..esok harinya si dia ni..mesti pakai cincin permata jugak pegi sekolah..yg bestnya bukan cincin diapon, tapi cincin salah sorang kawan saya yg dipinjamnya...sanggup pinjam cincin org supaya dapat tiru macam saya.hehehe..pastu saya kalo outing suke bawak paper beg kecik yg comel utk isi barang, heh..yg nipon dia copycat jugak..nextweek mesti saya tgk dia bawak paperbag cam saya...kalo pegi sekolah pulak, saya suka bawak beg garfield yg balik kg tu jadi beg sekolah, cam biasa dia mesti nak bawak beg yg sama ngan saya...kalo kat asrama bebudak suka main rambut saya dan ikat tocang dua..satu malam, member saya bgtahu si copycat sedang suruh bebudak lain main rambut dia dan tocang dua macam saya...hahaha..yg ni memang kelakar..sebab saya pegi tengok sendiri..ada beberapa perkara lain lagi yg sidia ni copycat saya, contohnya stail pakaian, stail tudung dan cara bercakap...
Kisah2
Roomate masa matrik UUM Sintok, tahun 1999...Actually saya tak rapat sangat dgn roomate ni, last sekali kitaorg gaduh yg tak diketahui puncanya..sampai abis belajar langsung tak cakap..pastu bila jumpa balik kat fb barula chat balik...Yg saya perasan dari segi penampilan la dia banyak copycat saya..saya suka pegi kuliah pakai slack dan kemeja kotak2..balik dari cuti sem, saya nampak dia pon pakai cam tu...saya suka pakai tudung..(tudung jenis ni glemer dolu2)..yg ada sulam bunga tampal ditepi and ada bulu dihujungnya..dia pon nak cari tudung yg macam gitu, tapi susah nak jumpa, lalu pinjam terus tudung saya jadi rete dia..hari2 pulak tu dia pakai..saya suka pakai baju tshirt yg loose dan besar2...dia yg dari suka pakai baju kecik2..terus tukar ke baju tshirt yg besar2...saya suka pakai lipstick kaler coklat bila pegi kuliah, dia dari tak reti pakai lipstick langsung, esoknya terus beli lipstick yg sama kaler and brand dengan saya..saya pakai perfume follow me(tu je brand yg mampu beli waktu tu) diapon terus follow me pakai perfume tu jugak..saya beli pump shoe yg tumit tinggi, eh,eh..dia pon beli jugak sebijik sejibon cam saya punya..saya pakai bedak jenis kompak, dia yg pakai bedak talkum je terus pi beli bedak kompak kat mall UUM tu..dan ada beberapa lagi..yg saya pon ingat2 lupa dah..

Gitulah kisahnya..ces..2 je ke..bunyik nak cerita cam banyak je..hahaha..tapi tulah, I dont mind kalo bestfren ke atau org yg kenal rapat dgn kita nak copycat ..yelah, sometimes we share the same interest..tapi akan menjadi sedikit kesah bila, org tu tak rapat pon dengan kita dan ala2 mengata kita dibelakang, dalam diam2 cuba copycat kita....hmmmmm...kelakr pon ada...

P/S:Penah tengok cerita kisah copycat kat tv, sampai ada yg jaik stalker, yg satu lagi nih dia ni cuba copycat stail pembunuhan yg dah lepas2..serammmmm...

1 comment:

Azian Elias said...

sue ni sure masa school2 dulu glamer.. tu yg org dok copycat tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails