Adds by nuffnang

Thursday, June 17, 2010

10 things I Hate about my job...



1. Keje dah 4 tahun tapi still doing the same routine thing daily ...bosan..lama2 boleh muntah darah aku.Otak pon tak berkembang, experience pon tak bertambah..
2. Walaupon dah 4 tahun keje tapi masih lagi di position yg sama..tak nampak tanda2 career enhancement pon...
3. Tak boleh nak IJP-Internal Job Posting -sebab?Boss tak nak approve..
4. Gaji tak banyak..(bunyi macam tak bersyukur je..)tapi kalo compare dgn market price gaji kat company aku ni jauh ketinggalan, gaji kuli2 ni sikit jelah..gaji bos2 sume hebat2 belaka..kate ade salary allignment..tunggu punya tunggu habuk pon tarak..
5. Bos macam haprak - kalo aku nak citer pasal bos aku ni, 7 hari 7 malam pon tak abis..so sapa2 yg keje sekali ngan aku mesti tau apakah jenis bos aku tuh..
6. Bos pilih kasih - yea, kalo ko bukan boss punye feveret jangan harap la nak dapat PMR (bukan Penilaian Menengah Rendah tapi Performance Management Review)4 (paling tinggi 5, tapi jarangla org dapat)..hehehe..mungkin aku tak cukup kipas boss kot ..ooooopssss...yg ni tak boleh komen lebih2 kang ada plak yang terasa...back to boss punye feveret staff, buatla keje setinggi gunung pon..sebelah mata pon tak dipandang kalo ko bukan dia punya feveret staff..
7. Bos suke berjanji manis tapi tak ditepati, masa nak suruh buat keje bukan main manis lagi janji dia..lepas tu time PMR..buat2 lupe plak..siap tanya, eh U buat keje ape ye?...cis mau je aku ludah kat muka dia..
8. Aku tak minat sangat ngan keje cam sekarang nih, tapi have to untuk survive...
9. Buat keje setengah mampos yg dapat reward n naik nama Boss jugak..ni biasa kat mane2 pon berlaku perkara ni...sebab apa?sebab kite ni kuli je...betul tak???
10. Sebab utama,ialah aku BENCI boss akuuuuuuuuuuu..huwaaaaaaa...
P/S: korang ada?
P/S:Jangan ingat kalo keje kat company besar semuanya indah2 belaka, apa2pon aku tetap bersyukur dan terus berdoa semoga Tuhan bagi rezeki lain...

4 comments:

gnesop said...

plg penting ada kerja..ada kerja, ada gaji..
jika ada rezeki lain, lompat la ke kerja lain..
tp dlm byk2 kerja, keselesaan plg utama.. walau gaji besor, tp kalau kerja tekanan, x harmoni ke apa.. mmg hancur keje tu..

pendapat sy: keseronokan kerja bermula dlm diri, bgmana kita nak buat ke arah itu.. dia x dtg sendiri.. cari point2 yg best dlm bekerja..

good luck

sweetsal said...

penatkan keje sampai nk rak, bos tak pandang kita kann..dulu pernah merasai macam ni di tpt keje..mmg tak tahan..last2 resign duk rumah jer..tp skrg rasa nk keje blk pulak..hehe

fauzuskamaruddin said...

salam kak, mmm aduhh sedihnye kak...sabar keyh..insyallah klu de rezeki len..mana tau kan.....tapi npe dasat dgt kak??even co tk besar pon tk cmni....

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails