Adds by nuffnang

Monday, June 14, 2010

Menu of the weekend

hmmm..minggu ni aku masak lauk sotong...sebenarnya aku tak suka sgt makan sotong, kecuali sotong goreng tepung @ sotong pulut (yg tu sodap)..tapi sotong ni husband aku punya binatang laut punye feveret..selalunya kalo aku masak sotong untuk dia , aku masak singgang aje..ari tu dia merungut sebab aku asek masak yg same aje ..tak kreatif katenye..so, diapon rajin la godek2 intenet, dan terjumpala satu resepi ni (aku lupe plak dari blog mana dia amik resepi ni..)..tapi yg pelik nya resipi ni, dia tak buang dakwat sotong tu, dia masak sekali ngan dakwat sotong (macam kicap la jadinya)..ade ke org makan dakwat sotong ek?tak penah tau pon..hehehe..cam geli je..so aku pon modified la resepi tu..(tak bubuh dakwat sotong je, yg lain2 ikut resepi tu la...)dan ini lah hasilnya....


Ni satu lagi..percubaan nak buat kue tiao goreng (betul ke eja cam ni)..aku semangnya tak reti kalo nak masak mee or kue tiao goreng nihh...penah try buat..asek tak jadi..aku terer masak bihun goreng ajer..ni aku dapat resepi dari hanieliza photopages..dah jadik tapi husband aku cakap pedas sangat (mane tak pedas aku taruk cili padi banyak2)..aku tak kesah je..sebab aku memang suke makan pedas...
so, inilah hasilnyaa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails